[DEBATA] Patologie mediów lokalnych w Krakowie

W ostatnich latach krakowskim rynkiem mediów wstrz?sa?y g?o?ne zmiany i decyzje. W 2021 roku PKN Orlen wykupi? grup? Polska Press, w sk?ad której wchodz? m.in. znane krakowskie gazety: Dziennik Polski i Gazeta Krakowska, a tak?e portal naszemiasto.pl. Transakcja poci?gn??a za sob? zmiany personalne w?ród szefostwa wi?kszo?ci redakcji.

Ponadto niedawno Kraków uruchomi? drug? (obok telewizja.krakow.pl) miejsk? telewizj?: Hello Kraków, dzia?aj?c? na platformie VOD Play Kraków, b?d?c? w?asno?ci? spó?ki Kraków 5020. Krytycy drugiej telewizji zwracaj? uwag? na olbrzymie koszty które generuje, przy bardzo ma?ej ogl?dalno?ci.

Co te zmiany mówi? o kondycji mediów lokalnych w stolicy Ma?opolski i ca?ej Polsce? Czy ma?e, regionalne redakcje s? skazane na bycie narz?dziami w r?kach samorz?dów lub w?adzy centralnej? Jaka jest w?a?ciwie ich funkcja – czy maj? informowa? jedynie o korkach i remontach, afery i skandale zostawia? dla kolegów w mediach o zasi?gu ogólnopolskim?

Zapraszamy na debat? do krakowskiego oddzia?u Klubu Jagiello?skiego, gdzie odpowiemy na te i inne pytania, wspólnie szukaj?c rozwi?za? i dobrych praktyk, pozwalaj?cych rozwi?za? ten problem.

TERMIN: 24 maja (?roda) o godz. 19:00

MIEJSCE: Rynek G?ówny 34

Debata b?dzie transmitowana online na naszych social mediach. Wst?p wolny.

W spotkaniu udzia? wezm?:

  • Patryk Salamon – redaktor naczelny portalu lovekraków.pl
  • Wojciech Mucha – by?y redaktor naczelny naczelny Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej
  • Tomasz Borejza – zast?pca redaktora naczelnego portalu Smoglab. Publicysta portalu krowoderska.pl i Tygodnika Przegl?d
  • Filip Szatanik – rzecznik prasowy spó?ki Kraków 5020

Dyskusj? poprowadzi Karol Wa?achowski – wspó?gospodarz podcastu Mi?dzymiastowo. Ekspert Centrum Analiz Klubu Jagiello?skiego ds. polityki miejskiej i samorz?dów.

Debata jest cz??ci? projektu pn. „Stworzenie forum debaty publicznej online”, finansowanego z dotacji Narodowego Instytutu Wolno?ci Centrum Rozwoju Spo?ecze?stwa Obywatelskiego.

WESPRZYJ NAS

Podejmujemy walkę o miejsce głosu prawdy w przestrzeni publicznej. Bez reklam, bez sponsorowanych artykułów, bez lokowania produktów.
To może się udać tylko dzięki wsparciu Czytelników. Tylko siłą zaangażowania Darczyńców będzie mógł wybrzmieć głos sprzeciwu wobec narastającego wokół chaosu!