[DEBATA] Patologie mediów lokalnych w Krakowie

W ostatnich latach krakowskim rynkiem mediów wstrząsały głośne zmiany i decyzje. W 2021 roku PKN Orlen wykupił grupę Polska Press, w skład której wchodzą m.in. znane krakowskie gazety: Dziennik Polski i Gazeta Krakowska, a także portal naszemiasto.pl. Transakcja pociągnęła za sobą zmiany personalne wśród szefostwa większości redakcji.

Ponadto niedawno Kraków uruchomił drugą (obok telewizja.krakow.pl) miejską telewizję: Hello Kraków, działającą na platformie VOD Play Kraków, będącą własnością spółki Kraków 5020. Krytycy drugiej telewizji zwracają uwagę na olbrzymie koszty które generuje, przy bardzo małej oglądalności.

Co te zmiany mówią o kondycji mediów lokalnych w stolicy Małopolski i całej Polsce? Czy małe, regionalne redakcje są skazane na bycie narzędziami w rękach samorządów lub władzy centralnej? Jaka jest właściwie ich funkcja – czy mają informować jedynie o korkach i remontach, afery i skandale zostawiać dla kolegów w mediach o zasięgu ogólnopolskim?

Zapraszamy na debatę do krakowskiego oddziału Klubu Jagiellońskiego, gdzie odpowiemy na te i inne pytania, wspólnie szukając rozwiązań i dobrych praktyk, pozwalających rozwiązać ten problem.

TERMIN: 24 maja (środa) o godz. 19:00

MIEJSCE: Rynek Główny 34

Debata będzie transmitowana online na naszych social mediach. Wstęp wolny.

W spotkaniu udział wezmą:

  • Patryk Salamon – redaktor naczelny portalu lovekraków.pl
  • Wojciech Mucha – były redaktor naczelny naczelny Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej
  • Tomasz Borejza – zastępca redaktora naczelnego portalu Smoglab. Publicysta portalu krowoderska.pl i Tygodnika Przegląd
  • Filip Szatanik – rzecznik prasowy spółki Kraków 5020

Dyskusję poprowadzi Karol Wałachowski – współgospodarz podcastu Międzymiastowo. Ekspert Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego ds. polityki miejskiej i samorządów.

Debata jest częścią projektu pn. „Stworzenie forum debaty publicznej online”, finansowanego z dotacji Narodowego Instytutu Wolności Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

WESPRZYJ NAS

Podejmujemy walkę o miejsce głosu prawdy w przestrzeni publicznej. Bez reklam, bez sponsorowanych artykułów, bez lokowania produktów.
To może się udać tylko dzięki wsparciu Czytelników. Tylko siłą zaangażowania Darczyńców będzie mógł wybrzmieć głos sprzeciwu wobec narastającego wokół chaosu!